MATEMATYKA INACZEJ
Szkoły ze słonecznej Antalyi, greckiej wyspy Rodos czy chorwackiego Sibeniku szukają wraz z nami pomysłów na zainteresowanie uczniów matematyką.
Od początku września 79 nauczycieli z różnych zakątków Europy utworzyło wspólny projekt eTwinning pod nazwą „Fun and Games Math”. Polega na tworzeniu gier i zabaw matematycznych dla dzieci oraz prezentowaniu ich na wspólnie prowadzonym blogu. Do projektu dołączyli także uczniowie klasy II c z naszej szkoły.
Dmuchane liczby, Czółka, Matematyczne węże, twistery, muchy to tylko część gotowych i sprawdzonych pomysłów do wykorzystania na lekcjach matematyki. Dużym powodzeniem cieszą się gry interaktywne tworzone przez nauczycieli w programach LearningApps.org oraz Scratch.
„Lubimy gry i zabawy na matematyce” – twierdzą zgodnie drugoklasiści. „Wykorzystanie gier w nauce matematyki mobilizuje uczniów i gwarantuje stuprocentowe zaangażowanie, w radosnej atmosferze przyczynia się do lepszego zrozumienia i utrwalenia umiejętności matematycznych” – stwierdza Bogumiła Niedźwiedź, szkolny koordynator projektu.
Pomysły zamieszczone na blogu projektu to nie tylko doskonała pomoc dla nauczycieli. Rodzice zainteresowani rozwojem swoich pociech mogą też znaleźć wiele ciekawych propozycji do nauki pojęć matematycznych w domowym zaciszu czy na spacerze z dzieckiem. Warto zajrzeć na blog projektu.
„Fun and games Math” to kolejny projekt realizowany przez „czternastkę”. Szkoła uczestniczy w programie eTwinning od 2010 roku. Nauka pozbawiona granic daje wiele satysfakcji wszystkim uczestnikom, pogłębia znajomość kultury i tradycji krajów europejskich, poszerza umiejętności związane z wykorzystaniem nowych technologii oraz pozwala wymienić doświadczenia i materiały dydaktyczne z innymi nauczycielami.